Rengøring i vores klub

Udgangspunktet om rengøring i Skanderborg Kajakklub er at alle skal være med til at gøre rent i klubben
og det er jo også i alles interesse at der bliver gjort rent i klubben regelmæssigt.

Når man har hus i en skov nær vand, stengulv og gulvtæpper i huset skal der ikke meget til før huset
trænger til rengøring og en ugentlig rengøring er faktisk ikke nok. En del klares af weekend rengøring med
det er lige så vigtig at dem som kommer i huset også rydder op, tager en støvsuger, klud osv.

Hvis vi alle hjælpes har vi opnået det mål at ingen bliver sure over at der ser farlig ud i huset og man er glad for at kommer derned.

Nedenstående tekst + en navneliste er indholdet i det brev som sendes ud til dem som skal gøre den
ugentlige rengøring. Brevet sendes ud efter tur og man skal regnes med at gøre rent ca. hver 1½ år.

Kære medlem af Skanderborg Kano og Kajakklub

Dette sendes ud fordi klubben gerne vil have dig til at gøre rent i klubhuset.

Udgangspunktet om rengøring i Skanderborg Kajakklub er at alle skal være

med til at gøre rent i klubben.

Der er indsat en liste nedenfor hvor du kan se hvornår vi har planlagt du skal gøre rent.

Listen sendes ud på e-mail med mailadressen fra den profil som I har oprettet

og klubben håber at rengøringsugen passer jer.

Da rengøringen er over så mange valgfrie dage såsom fredag-lørdag-søndag-mandag

i ugenr. mener klubben at I selv skal finde ud af at bytte hvis ugen ikke passer.

Vær venlig at kvittere på listen ude i forgangen at I har været der.

Klubben har ingen husforvalter der varetager husets rengøring så kontakt formanden hvis der er specielle spørgsmål til listen.

formand@skanderborg-kajakklub.dk

Listen er sendt ud på bestyrelsens vegne.

Praktiske bemærkninger:

Rengøringen kan foretages fredag-lørdag-søndag i ugenr. + mandagen i efterfølgende uge.
I finder selv tidspunktet hvor I kan mødes eller aftaler indbyrdes hvordan I evt. deler rengøringen
imellem jer og hvordan I kommer ind i klubben, det gælder især for dem som ingen nøgle har.

Husk at skrive det ind i jeres kalender.

Hvad skal der gøres i huset når du har rengøring:

· Støvsuge i huset incl. Kondirum, (støvsuger er i skab ved rengøringsliste)

· Vaske stengulve.

· Tørre borde af i stue/køkken, vindueskarme.

· Tømme skraldespande i køkken/ baderum, se efter om der er nok toiletpapir/håndvaskemiddel/tørrepapir i holdere.

· Rense toilet/håndvaske.

Rengøringsmidler / artikler er i de ulåste skabe i forgangen til stuen.

Ved tvivlsspørgsmål / mangler af rengøringsmidler / artikler : skriv i husbogen.

I forgangen ved siden af udgangsdøren vil der blive hængt en kvitteringsliste op
så alle kan se der er gjort rent, vær venlig at kvittere på den.